Posudky mimo řízení provádějí znalci na základě dohody s občanem nebo organizací. Znalečné za poskytnuté služby je tedy obvykle určováno dohodou mezi soudním znalcem a klientem (smluvní odměna), a to v závislosti na odborné a časové náročnosti poskytované služby. Soudní znalec není plátcem DPH, částka je tedy konečná. Platba je prováděna vždy na základě vystavené faktury.
Znalečné může být sjednáno jako:
- Znalečné ze zákona
- Znalečné dle zákona o znalcích a tlumočnících, v platném znění – při zpracování posudku pro státní a správní instituce (soudy, Policie ČR, správní orgány a pod.) – do 450 Kč/hodinu
- Znalečné v hodinové sazbě mimo řízení
- Celkové znalečné je násobkem sjednané hodinové sazby a počtu hodin strávených znalcem při zpracování posudku. Hodinová sazba se obvykle pohybuje v rozmezí od 600 Kč / hod. až 1 500 Kč/hod., v závislosti na druhu, rychlosti a náročnosti posudku, a také s přihlédnutím k délce a rozsahu spolupráce s klientem.
- Pevně stanovené znalečné mimo řízení
- Znalečné je stanoveno pevnou částkou za vyřízení celé záležitosti bez ohledu na časovou náročnost a složitost posudku. Je to zejména v případě znaleckých posudků spojených s reklamací mobilů, tabletů, notebooků a obecně zařízení IT, kdy je účtována pevná dohodnutá částka (zpravidla od 700.- Kč.)
- Konzultace
- Konzultace prostřednictvím E-mail – prostudování dokumentace reklamace zejména ze servisu a navržení dalšího postupu – 300.- Kč na fakturu se 14 denní splatností.
Znalečné je vždy přiměřeno nárokům klienta a jeho výše je stanovena vzájemnou dohodou, která předchází samotnému zpracování znaleckého posudku. Platba je vždy prováděna fakturou.
- Kancelář : Šumavská 31a („Pergola“), 602 00 Brno, kancelář č. P202
- E-mail : jelinek@posudek.cz, posudek@posudek.cz, jelinek@pulsar.cz;
- Mobil : +420 603 427 013
- Skype : zdenek_jelinek
- Facebook : jelinek@posudek.cz
- ID – datová schránka : 2ppifpu
*Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele uvádí, že pokud by vznikl mezi prodávajícím a spotřebitelem spotřebitelský spor, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení takových spotřebitelských sporů je podle jmenovaného zákona Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).