Posudky mimo řízení provádějí znalci na základě dohody s občanem nebo organizací. Odměna za poskytnuté služby je tedy obvykle určována dohodou mezi soudním znalcem a klientem (smluvní odměna), a to v závislosti na odborné a časové náročnosti poskytované služby. Soudní znalec není plátcem DPH, částka je tedy konečná. platba je prováděna vždy na základě vystavené faktury.
Odměna může být sjednána jako:
- Odměna dle vyhlášky v řízení
- Odměna dle vyhlášky č. 37/1967 Sb., k provedení zákona o znalcích a tlumočnících, v platném znění – při zpracování posudku pro státní a správní instituce (soudy, Policie ČR, správní orgány a pod.)
- Odměna hodinová mimo řízení
- Celková odměna je násobkem sjednané hodinové sazby a počtu hodin strávených znalcem při zpracování posudku. Hodinová sazba se obvykle pohybuje v rozmezí od 600 Kč / hod. až 1 500 Kč/hod., v závislosti na druhu, rychlosti a náročnosti posudku, a také s přihlédnutím k délce a rozsahu spolupráce s klientem.
- Pevně stanovená odměna mimo řízení
- Odměna je stanovena pevnou částkou za vyřízení celé záležitosti bez ohledu na časovou náročnost a složitost posudku. Je to zejména u znaleckých posudků spojených s reklamací mobilů, tabletů, notebooků a obecně zařízení IT, kdy je účtována pevná dohodnutá částka (zpravidla od 700.- Kč.)
- Konzultace
- Konzultace prostřednictvím E-mail – prostudování dokumentace reklamace zejména ze servisu a navržení dalšího postupu – 300.- Kč na fakturu se 14 denní splatností.
Odměna je vždy přiměřená nárokům klienta a její výše stanovena vzájemnou dohodou, která předchází samotnému zpracování znaleckého posudku. Platba je vždy prováděna fakturou.
- Kancelář : Šumavská 31a („Pergola“), 602 00 Brno, kancelář č. P202
- E-mail : jelinek@posudek.cz, posudek@posudek.cz, jelinek@pulsar.cz;
- Mobil : +420 603 427 013
- Kancelář : +420 532 091 071
- kype : zdenek_jelinek
- Facebook : jelinek@posudek.cz
- ID – datová schránka : 2ppifpu
*Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele uvádí, že pokud by vznikl mezi prodávajícím a spotřebitelem spotřebitelský spor, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení takových spotřebitelských sporů je podle jmenovaného zákona Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).